Wymiana pióra wycieraczki Negotti - instrukcja dla każdego rodzaju mocowania
Wymiana wycieraczek nie należy do Twoich ulubionych czynności? Nie jesteś pewien, czy wybrany przez Ciebie rodzaj mocowania będzie kompatybilny z ramieniem zamontowanym w samochodzie? Sprawdź ofertę niezawodnych, dedykowanych do konkretnego modelu auta płaskich piór Negotti wyposażonych w mocowanie przeznaczone do konkretnego typu ramienia. Proces montażu i deinstalacji pióra trwa niespełna minutę i nie wymaga zastosowania dodatkowych narzędzi.
Zachęcamy do lektury artykułu, w którym opisujemy jak szybko i sprawnie wymienić wycieraczki Negotti. Instrukcja prezentuje sposób działania poszczególnych typów mocowań. Z tekstu dowiecie się również:
- Dlaczego warto wybrać wycieraczki Negotti?
- Kiedy wycieraczki w samochodzie nadają się do wymiany?
- Dlaczego warto postawić na system wymiany piór w wycieraczkach Negotti?
- Jak wymienić gumę pióra w wycieraczkach Negotti?
- O czym jeszcze musimy pamiętać podczas wymiany piór?
Prezentujemy garść porad i ciekawostek oraz filmy instruktażowe, które oswoją z wymianą piór nawet najbardziej sceptycznych użytkowników.
Dlaczego warto wybrać wycieraczki Negotti?
Firma Negotti jako jeden z najbardziej rozpoznawalnych na rynku producentów wycieraczek przygotowała dla swoich klientów atrakcyjną ofertę nowoczesnych piór na przednią i tylną szybę samochodu. Akcesoria marki wyróżnia doskonałe przystosowanie do pracy w ekstremalnych warunkach potwierdzone licznymi testami przeprowadzonymi między innymi podczas wymagającej jazdy terenowej. Konstrukcje sprawdzone na trasach rajdowych doskonale spisują się na co dzień, zapewniając kierowcy optymalny poziom widoczności zawsze wtedy, kiedy jest to konieczne.
Płaskie wycieraczki Negotti charakteryzują się trwałością, nienaganną stylistyką oraz rewelacyjną aerodynamiką. Idealnie przylegające do szyby pióra precyzyjnie zbierają z jej powierzchni wodę oraz zanieczyszczenia, umożliwiając bezpieczne i komfortowe prowadzenie pojazdu. Jeśli potrzebujesz sprawnych i wydajnych wycieraczek, postaw na dostępne w naszym asortymencie dedykowane do wielu modeli samochodów rozwiązania Negotti.
Kiedy wycieraczki w samochodzie nadają się do wymiany?
Jak rozpoznać podstawowe oznaki osłabienia kondycji piór i które z nich świadczą o konieczności ich wymiany? Eksploatując samochód oraz elementy jego wyposażenia zazwyczaj nie stawiamy sobie podobnych pytań. W przypadku tego rodzaju problemów każdy kierowca działa raczej intuicyjnie tak, by zapewnić sobie oraz swoim pasażerom oczekiwany stopień komfortu i bezpieczeństwa. Co jednak na temat wymiany wycieraczek samochodowych mówią fachowcy? Okazuje się, że niektóre nietypowe symptomy pracy piór nie determinują jeszcze ich wymiany i mogą zostać zniwelowane prostym zabiegiem pielęgnacyjnym. Z drugiej strony jednak obserwowane wśród kierowców tendencje prezentują jednocześnie niewystarczającą czujność wobec poważniejszych oznak, których zignorowanie generuje niejednokrotnie większe koszty, niż te zakładane w związku z wymianą piór.
Smugi na szybie – kiedy wymiana wycieraczki jest wymagana?
Jak zatem interpretować poszczególne objawy niewłaściwego działania piór? Jednym z najczęściej pojawiających się problemów są powstające na szybie auta nieestetyczne ślady. Zazwyczaj są to pasy brudu lub smugi. Sposobem na ich usunięcie może okazać się dokładne wyczyszczenie powierzchni pióra. Nie trzeba wiele, by na gumie wycieraczki nagromadził się brud, który następnie jest przenoszony na szybę. Niewielkie zabrudzenia usuniemy przy pomocy dobrego płynu do spryskiwaczy. Większe smugi wymagają interwencji kierowcy. Z zanieczyszczeniami na wycieraczce doskonale poradzi sobie wilgotna szmatka nasączona odrobiną łagodnego detergentu.
Jeśli po umyciu pióra smugi na szybie wciąż się pojawiają, problem może dotyczyć uszkodzonej struktury gumy. Tworzywo pod wpływem zarówno niskich, jak i wysokich temperatur traci swoje właściwości. W takiej sytuacji efekty wycierania słabną, a zakres widoczności zostaje znacznie ograniczony. Zalecaną praktyką jest wtedy wymiana gumki lub całego pióra. Z wycieraczkami Negotti zrobicie to szybko i efektywnie.
Nadmierne tarcie i piski wycieraczek – wyraźne oznaki zużycia piór
Dość problematycznym może okazać się również nadmierne tarcie wycieraczek po szybie i związane z tym odgłosy piszczenia lub zgrzytania. Podobne symptomy pojawiają się, gdy pióra pracują na suchej szybie. Jeśli jednak zwilżenie jej płynem do spryskiwaczy nie pomaga, z dużym prawdopodobieństwem konieczna będzie wymiana piór. Tarcie może być bowiem spowodowane wygięciem konstrukcji, której regulacja nie wchodzi w grę.
Niewytarte ślady na szybie – dlaczego stanowią problem?
Dość częstą oznaką, świadczącą o konieczności wymiany piór jest pozostawianie na szybie niewytartych miejsc. W związku z oddziaływaniem czynników atmosferycznych guma wycieraczek traci elastyczność i nie przylega precyzyjnie do szklanej powierzchni. Efekty pracy zdeformowanego pióra nie są zadowalające, a ograniczające widoczność wodne plamy mogą stać się przyczyną groźnej sytuacji drogowej.
Nierówna praca piór – jak reagować, gdy wycieraczki skaczą po szybie?
Sprawne wycieraczki pracują równo, sunąc praktycznie bezszelestnie po szybie. Niejednokrotnie ich gorszy stan objawia się jednak pracą szarpaną czy przerywaną. Gdy wycieraczka skacze po szybie lub uderza o jej powierzchnię, z dużym prawdopodobieństwem oznacza to jej uszkodzenie lub wyeksploatowanie i zmusza do wymiany elementu. Z zakupem i instalacją nowych piór nie warto czekać. Niska jakość działania akcesoriów może przyczynić się do poważnego uszkodzenia szyby, a nawet elementów karoserii. Szybka decyzja w tej kwestii uchroni nas przed sporymi wydatkami, wobec których skali zaopatrzenie się w nowy komplet wycieraczek Negotti to zdecydowanie niewiele.
Dlaczego warto postawić na system wymiany piór w wycieraczkach Negotti?
Negotti oferuje obecnie jeden z najprostszych i najefektywniejszych systemów mocowania wycieraczek samochodowych. Dostępność wielu różnych zintegrowanych mocowań umożliwia kierowcy pewny wybór elementu idealnie dopasowanego do podzespołów instalacyjnych w jego samochodzie. W każdym przypadku wymiana pióra trwa niecałą minutę i nie wymaga od kierowcy specjalistycznej wiedzy technicznej czy posiadania rozbudowanego warsztatu narzędzi. Mocowanie pióra do ramienia odbywa się w tym przypadku intuicyjnie z małym prawdopodobieństwem popełnienia błędu.
Dla ułatwienia zadania wymiany płaskich piór wycieraczek w różnych modelach aut firma Negotti przygotowała swoim klientom cykl filmów instruktażowych, w których krok po kroku pokazany jest sposób montażu i demontażu elementów przy użyciu poszczególnych typów podzespołów. Przeczytaj i zobacz, jak zrobić to sprawnie i w każdych okolicznościach.
Instrukcja montażu i demontażu pióra wycieraczki Negotti – mocowanie A
Prawidłowa instalacja pióra z mocowaniem typu A wymaga właściwego odchylenia ramienia od szyby tak, by montowany element nie zahaczał o jej powierzchnię podczas wymiany oraz by znajdował się w pozycji pionowej. Właściwe połączenie ze sobą podzespołów przypomina nieco układanie puzzli. Gwarancją sukcesu jest tu dopasowanie wszystkich elementów. W tym przypadku mocowanie przy ramieniu wyposażone jest w bolec, który wkładamy w otwór przygotowany w elemencie mocującym pióra. Z wcześniej wspomnianej pozycji pionowej pióro przechylamy tak, by leżało równolegle do ramienia. Odpowiednio wyprofilowana forma mocowania pozwala na bezproblemowe ułożenie pióra. W celu demontażu pióra wystarczy odchylić je do pozycji pionowej, mniej więcej pod kątem 90° i zsunąć element z bolca. Mocowanie typu A występuje na przykład w Citroenie C5 produkowanym w latach 2004-2008, Volkswagenie Transporterze T5 z lat 2003-2009 oraz Alfie Romeo 147 produkowanej w latach 2005-2010. Zachęcamy również do zapoznania się z ofertą dedykowanych do tych modeli aut wycieraczek marki Valeo oraz oryginalnych piór Bosch.
Montaż i demontaż pióra wycieraczki Negotti – mocowanie A2
Sposób postępowania przy montażu i demontażu wycieraczki wyposażonej w mocowanie typu A2 jest analogiczny jak w przypadku zaprezentowanego zestawu A. Drobne różnice konstrukcyjne sprawiają, że jesteśmy zmuszeni bardzo precyzyjnie dobierać elementy wyposażenia. Jedynie idealna zgodność podzespołów pozwoli na wprowadzenie bolca w otwór i ułożenie pióra z pozycji pionowej do równoległej względem ramienia. Ściągnięcie pióra z ramienia musi być poprzedzone odchyleniem go o 90°. W takiej pozycji element łatwo zsunie się z bolca. Sprawdź jak sprawnie wymienić wycieraczki w systemie mocowań Negotti w Audi A2 z lat 2001-2005, Renault Espace IV z rocznika 2002 czy Porsche Cayenne produkowanym w latach 2002-2007.
Montaż i demontaż pióra wycieraczki Negotti – mocowanie typu B
W samochodach takich jak Fiat Grande Punto produkowany w latach 2005-2011, Nissan Qashqai z rocznika 2006 czy Opel Corsa z 2006 roku ramię wycieraczki przystosowane do typu mocowania B w wycieraczkach Negotti wyposażone zostało w charakterystyczne zakończenie, które podczas instalacji należy wsunąć w specjalną niszę na mocowaniu pióra. Czynność trzeba wykonywać pod kątem mniej więcej 40° odchylenia ramienia i pióra względem siebie. Następnie przekręcamy pióro tak, by leżało równolegle do ramienia. Zabieg ten prowadzi do trwałego połączenia pozostałych podzespołów. Demontaż wiąże się z odchyleniem pióra o wspomniane wcześniej 40° i zsunięciem elementu z niewielkiego haczyka na końcu ramienia.
W naszej ofercie znajdziecie również wydajne wycieraczki Flash oraz trwałe pióra Denso przystosowane do montażu w systemie mocowania typu B.
Jak zamontować i zdemontować pióro wycieraczki Negotti – mocowanie C
Podczas montażu i demontażu pióra wycieraczki Negotti z mocowaniem typu C ramię kompatybilne z tym rodzajem elementu instalacyjnego należy odchylić od szyby do pozycji pozwalającej na bezproblemowe przymocowanie wycieraczki. Ramię wyposażone zostało w specjalny tunel, w który należy wsunąć mocowanie umieszczone na wierzchu pióra. Wypustka znajdująca się na jednym końcu mocowania powinna znaleźć się w niewielkim otworze na ramieniu wycieraczki. Charakterystyczne kliknięcie informuje o prawidłowym przymocowaniu elementów. W przypadku tego rodzaju mocowania pióro instalujemy z pozycji poziomej względem położenia ramienia. Podczas demontażu odbezpieczamy mocowanie, naciskając mały kwadracik na jego wierzchu i wysuwamy pióro z tunelu. Pióra wycieraczek Negotti wyposażone w mocowanie typu C z łatwością zainstalujesz między innymi we Fiacie Ducato z rocznika 2006, Skodzie Fabii produkowanej w latach 2006-2013 oraz Volkswagenie Passacie B6 z lat 2005-2010. Sprawdź również dedykowane do tych modeli aut pióra Heyner serii All Seasons oraz wycieraczki Alca Super Flat.
Instrukcja montażu i demontażu pióra wycieraczki Negotti – mocowanie typu CS
Mocowanie typu CS w wycieraczkach Negotti to konstrukcja bardzo podobna do opisanego poprzednio elementu C. Minimalne różnice dotyczą długości podzespołów, dlatego, zanim zaopatrzymy się w zestaw piór, warto dokładnie sprawdzić ich kompatybilność względem formy ramienia. Jego zakończenie przypomina tunel, w który należy wsunąć mocowanie CS. Odpowiednio zainstalowany element powinien zostać zabezpieczony w niewielkim kwadratowym otworze. Procesowi temu towarzyszy odgłos kliknięcia. Pióro demontujemy, odbezpieczając mechanizm przyciskiem znajdującym się na wierzchu wycieraczki, a następnie wysuwamy mocowanie pióra z tunelu ramienia. Działamy w pozycji poziomej. Mocowanie CS zastosowano między innymi w Skodzie Rapid z 2012 roku, Audi A5 z rocznika 2007 oraz Volkswagenie Polo Hatchback produkowanym w latach 2009-2017.
Montaż i demontaż pióra wycieraczki Negotti – mocowanie typu D
Prosta konstrukcja i pewne zabezpieczenie to cechy charakterystyczne dla systemu mocowania pióra wycieraczek typu D zastosowanego między innymi w Dacii Logan z rocznika 2015, Renault Megane III z 2008 roku oraz Citroena C3 II z rocznika 2009. Ramię w formie odpowiednio wyprofilowanego pręta posiada niewielki otwór stanowiący blokadę dla mocowania pióra. Montaż polega na wsunięciu pręta do tunelu mocowania. Efektywna instalacja kończy się charakterystycznym kliknięciem. Demontując pióro, należy pewnie docisnąć z dwóch stron element w miejscu jego zabezpieczenia tak, by to odpuściło i łatwo zsunęło się z ramienia.
Instrukcja montażu i demontażu pióra wycieraczki Negotti – mocowanie E
Mocowanie typu E w piórach Negotti pozwala zainstalować element na ramię w kształcie charakterystycznego haka. Pióro mocuje się od dołu ramienia. Zaczepiamy element i ciągniemy go pewnym ruchem do siebie. Zaczep trzyma mocno i nie pozwala wycieraczce zsunąć się z elementu nawet podczas pracy na najwyższych obrotach. Dodatkowym podzespołem jest specjalna nakładka, którą usuwa się bezpośrednio przed montażem oraz zakłada po przymocowaniu pióra na haczyku. Zabezpieczenie demontuje i montuje się od góry. Pełni ono jednocześnie funkcję ogranicznika i estetycznej zaślepki.
Demontaż pióra rozpoczynamy od usunięcia zaślepki. Następnie odginamy element pod kątem mniej więcej 45° w stosunku do ramienia i ściągamy z zaczepu, lekkim ruchem w dół. Na zdjętym piórze ponownie montujemy nakładkę. Taki rodzaj mocowania znajdziecie w Hondzie Civic VIII produkowanej w latach 2005-2011.
Montaż i demontaż pióra wycieraczki Negotti – mocowanie F
Solidny system mocowania typu F w wycieraczkach Negotti pozwala na stabilną instalację pióra i bezpieczną jego eksploatację w każdych warunkach. Pióro montujemy w pozycji poziomej i od dołu ramienia, na którego końcu znajduje się specjalna rolka. Element wkładamy w przeznaczone do tego miejsce na zaczepie pióra oraz zabezpieczamy zintegrowaną z całością konstrukcji przesuwaną nakładką. Dedykowane podzespoły pracują sprawnie i lekko, dlatego przy ich łączeniu nie musimy wykorzystywać narzędzi czy działać siłowo. Demontaż pióra jest równie prosty. W jego przypadku postępujemy odwrotnie. Przesuwamy zabezpieczenie tak, by odsłonić elementy mocujące i pewnym ruchem w dół ściągamy pióro z ramienia. Podobny system znajdziecie na przykład w Audi A6 C5 produkowanym w latach 2001-2005, Mercedesie Klasy C W203 z lat 2003-2007 oraz Seacie Toledo produkowanym w latach 2004-2009. Dla tych i wielu innych pojazdów rekomendujemy również płaskie wycieraczki serii Valeo Silencio.
Instrukcja montażu i demontażu pióra wycieraczki Negotti – mocowanie typu G
Podzespoły na ramieniu tworzą idealnie kompatybilną całość z piórem wycieraczki, dopasowując się w najdrobniejszym szczególe. W tym rodzaju mocowania pióro instalujemy od dołu, tak by wprowadzić niewielki bolec znajdujący się na elemencie mocującym pióro w specjalnie przygotowany do tego celu otwór w ramieniu. Następnym krokiem jest pewne przesunięcie wzdłuż ramienia nakładki zabezpieczającej. Demontowanie elementów jest procesem odwrotnym i rozpoczynamy je od odbezpieczenia zaczepu, przesuwając zabezpieczenie w przeciwnym kierunku. Następnie opuszczamy pióro, by odłączyć je od ramienia. Taki zaczep to charakterystyczny system mocowania w samochodach marki Mercedes. Zastosowano je między innymi w Mercedesie Klasy E W213 z rocznika 2016, Mercedesie Vito W447 z 2014 roku oraz Mercedesie Klasy B W246 z rocznika 2015.
Montaż i demontaż pióra wycieraczki Negotti – mocowanie I
Pióro wycieraczki Negotti z mocowaniem typu I posiada specjalny otwór umiejscowiony z boku elementu pozwalający na osadzenie w nim bolca na ramieniu wycieraczki. Mocowanie boczne determinuje pionową pozycję pióra podczas montażu, które następnie obracamy równolegle do ramienia. Demontując pióro, należy ponownie obrócić je pod kątem 90° i wysunąć z bolca. Konstrukcja jest prosta i zapewnia właściwe trzymanie elementów. Wykorzystano ją między innymi w BMW Serii 3 Sedan E90 produkowanym w latach 2005-2009, BMW Serii 3 Kombi E91 z lat 2005-2009 czy BMW 3 Cabrio E93 z lat 2006-2009.
Instrukcja montażu i demontażu pióra wycieraczki Negotti – mocowanie typu K
W przypadku tego typu mocowania pióro należy ustawić pod kątem mniej więcej 30° względem ramienia. Element zakłada się od dołu, rozpoczynając przytwierdzanie od końca zaczepu i prowadząc pióro równolegle do linii ramienia. Odpowiednio wyprofilowane zaczepy wprowadzamy w przygotowany do tego element na wierzchu pióra. Przy ściąganiu pióra odbezpieczamy zaczep od dołu wycieraczki, odchylamy pod kątem 30 stopni i zdejmujemy z haczyków. Instrukcja montażu piór wycieraczek Negotti z typem mocowania K zainteresuje kierowców Audi RS6 C6 z lat 2008-2010, Seata Toledo produkowanego w latach 2004-2009, a także Seata Altei XL z rocznika 2006.
Montaż i demontaż pióra wycieraczki Negotti – mocowanie U
Mocowanie typu U jest jednym z najczęściej stosowanych w wycieraczkach. Na haku ramienia zaczepiamy mechanizm osadzony na wierzchu wycieraczki. Przed wprowadzeniem haka w szynę odbezpieczamy górny klips. Pióro instalujemy w pozycji równoległej do ramienia i dociągamy pewnym ruchem do siebie, następnie zapinamy zabezpieczenie od góry. Ten typ mocowania gwarantuje mocne osadzenie podzespołów, eliminując ryzyko wypięcia się piór podczas jazdy. Demontując pióro, lekko dociskamy mocowanie po obu stronach i odchylamy klips do góry. Następnie pewnym ruchem „od siebie” zdejmujemy pióro z haka, prowadząc je wzdłuż ramienia. Popularny typ mocowania U zastosowano między innymi w Suzuki Swift produkowanym w latach 2004-2010, Audi A4 B5 z lat 1994-2001 oraz Nissanie Micra K13 z rocznika 2010. Do tych modeli samochodów posiadamy również rewelacyjne wycieraczki bezprzegubowe serii Bosch Aerotwin oraz wyprodukowane w jakości O.E. pióra Valeo Hydroconnect.
Instrukcja montażu pióra wycieraczki Negotti – mocowanie V
Dzięki systemowi mocowania V szybko i pewnie zainstalujesz pióro wycieraczki Negotii. Metalowe ramię zakończone jest specjalnym tunelem, w które wmontowywany jest mechanizm znajdujący się na wierzchu pióra. Funkcję zabezpieczenia pełni niewielki kwadratowy bolec, który podczas montażu osadzony zostaje w przygotowanym do tego celu otworze. O dobrze wykonanej instalacji informuje nas charakterystyczne kliknięcie. Wycieraczkę montujemy w pozycji równoległej do linii ramienia. W celu demontażu należy odbezpieczyć kwadratowy bolec i wysunąć mechanizm mocowania pióra z tunelu. Czynność nie wymaga użycia siły, a do jej wykonania wystarczy zaznajomić się z krótką instrukcją. Polecamy wycieraczki Negotti z mocowaniem typu V dedykowane do Mercedesa Klasy GLE W166 z rocznika 2015, Mercedesa Klasy M/ML W166 produkowanego w latach 2011-2015 oraz Toyoty Avensis Sedan z 2008 roku.
Montaż pióra wycieraczki Negotti – mocowanie typu W
W samochodach takich jak BMW Serii 5 Kombi E61 z lat 2004-2010, BMW Serii 5 Sedan E60 produkowanego w latach 2003 do 2010, BMW Serii 6 Cabrio E64 oraz BMW Serii 6 Coupe E63 z lat 2004-2010 zastosowano ramię do mocowania wycieraczki typu W. Na jego końcu znajduje się niewielkich rozmiarów metalowa wypustka, którą podczas instalacji należy wprowadzić pod zabudowę. Najlepiej czynność tę wykonywać przy ułożeniu pióra pod kątem ok. 30° względem ramienia. Palcami jednej dłoni należy zacisnąć delikatnie dwa piórka, tak by zmniejszyć dystans między nimi i osadzić mechanizm w tunelu na ramieniu. Następnie całość przekręcamy w taki sposób, by uzyskać równą linię obu elementów. Lekki docisk gwarantuje, że kwadratowy bolec na piórze zostanie osadzony w otworze na ramieniu. W przypadku demontażu dociskamy dwa piórka, by odbezpieczyć zaczep i lekko, ruchem wzdłuż ramienia usunąć pióro.
Instrukcja montażu pióra wycieraczki Negotti – mocowanie Z
Jednym z prostszych systemów instalacyjnych zastosowanych w wycieraczkach Negotti jest mocowanie typu Z. Idealnie dopasowane elementy wystarczy jedynie połączyć jednym ruchem, wsuwając część osadzoną na piórze w tunel stanowiący zakończenie ramienia wycieraczki. Pióro blokuje się dzięki wypustom wchodzącym w dwa otwory umieszczone na metalowych blaszkach po obu stronach końcówki ramienia. Efekt montażu jest szybki, a powstała całość prezentuje się niezwykle estetycznie. Łatwej instalacji możemy podjąć się w każdych warunkach. W celu zdjęcia pióra z ramienia należy odbezpieczyć zaczep, zaciskając znajdujące się po obu stronach mocowania okrągłe wypusty. Gdy blokada puści, wystarczy zdjąć pióro, wyjmując część mocowania umieszczoną wcześniej w tunelu ramienia. Taki rodzaj mocowania znajdziecie w Audi A4 B6 z lat 2001-2003 oraz BMW 5 Sedan E39 produkowanym w latach 1995-2003.
Jak wymienić gumę pióra w wycieraczkach Negotti?
Jedną z możliwości szybkiej i ograniczającej koszty naprawy wycieraczki Negotti jest wymiana gumki. Oczywiście praktyka ta sprawdza się jedynie w przypadku, gdy reszta konstrukcji jest w pełni sprawna. W takim wypadku zakup nowego elementu może nieco przedłużyć żywotność akcesoriów i odwlec kosztowną wymianę kompletu wycieraczek, na którą nie jesteśmy w danej chwili przygotowani. Z płaskimi wycieraczkami Negotti wymiana gumki jest łatwa i trwa niecałą minutę. Pierwszym krokiem jest odseparowanie potrzebnego paska gumki. Następnie ściągamy ogranicznik z jednej strony pióra i zdejmujemy zużyty element. W jego miejsce umieszczamy nową gumkę, wsuwając ją precyzyjnie na listwę. Na końcu zakładamy zdjęty wcześniej ogranicznik tak, by gumka nie wypadła podczas eksploatacji wycieraczki. W bezprzegubowych wycieraczkach Negotii przy nakładce znajduje się specjalny klips zabezpieczający. Podczas usuwania ogranicznika należy go odbezpieczyć. W fazie końcowej procesu wymiany gumki element ten powinien znaleźć się w pozycji zabezpieczającej. Z wymianą gumki w wycieraczce Negotti poradzi sobie nawet mniej doświadczony kierowca. Do wykonania tego zadania nie potrzebujemy specjalistycznej wiedzy technicznej czy narzędzi.
O czym jeszcze musimy pamiętać podczas wymiany piór? – zdaniem eksperta
Oto kilka porad naszego eksperta Jarosława Woźniaka, dzięki którym eksploatacja wycieraczek samochodowych stanie się bardziej świadoma i efektywna.
- Zalecamy wymianę wycieraczek Negotti parami. Wtedy pióra zużywają się równomiernie, nie sabotując wzajemnie swojej pracy. Wielu kierowców z przyczyn finansowych decyduje się na zakup pojedynczych piór, jednak zazwyczaj już niedługo po tym czasie okazuje się, że drugi element także wymaga interwencji.
- Zapobiegliwy kierowca zawsze ma komplet zapasowych wycieraczek w bagażniku. Takie ekstra wyposażenie przydaje się, gdy dojdzie do nieprzewidzianego uszkodzenia akcesoriów w trasie. Zalecane jest też zaopatrzenie się w zapasowe pióra przed dłuższym wyjazdem. Tym bardziej, jeśli preferujemy wycieraczki konkretnej serii, o które trudno na stacji benzynowej czy w supermarkecie.
- Z wymianą zużytych wycieraczek na nowe nie warto zwlekać. Zdecydowane działanie może uchronić nas przed kosztami związanymi z naprawą uszkodzonej szyby lub porysowanej karoserii.
- Najbardziej wydajny okres pracy piór wycieraczek szacuje się na ok. pół roku, dlatego dbając o komfort i bezpieczeństwo podróżowania swoje oraz innych użytkowników ruchu, powinniśmy wymieniać akcesoria przynajmniej dwa razy w roku. Częstotliwość naszych działań jest uzależniona również od intensywności i jakości eksploatacji piór, a często ich odporności na oddziałujące niekorzystne czynniki zewnętrzne.
Więcej wskazówek naszych ekspertów znajdziecie w innych artykułach prezentowanych na blogu sklepu piorawycieraczek.pl. Zachęcamy do lektury!
Tekst przygotowała ekspertka i doradca techniczny sklepu piorawycieraczek.pl: Marzena Wilk
Miłośniczka tekstu pisanego oraz wszystkiego, co związane z motoryzacją. Specjalistka i doradca techniczny klienta, dla której branża automotive jest przestrzenią rozwoju oraz wymiany inspirujących opinii i doświadczeń. Kocha szybkie samochody, bacznie śledzi obowiązujące trendy i docenia śmiałe rozwiązania technologiczne. Świat pojazdów mechanicznych nie ma dla niej tajemnic, a każdą dotyczącą go nowinką dzieli się z Wami w swoich artykułach.